YENİ TEKNOLOJİ YATIRIMIMIZ
Müşterilerinin 2023 yılındaki çağrı merkezi kullanımlarını analiz etti. Ulusal alanda faaliyet gösteren 170’şi aşkın şirkete hizmet veren VodatechTech’in verilerinde, 2024 yılında insana ve teknolojiye yönelik yapılan yatırımlar dikkat çekti. Buna göre VodatechTech müşterilerinin bünyelerinde yer alan çağrı merkezlerinde istihdam edilen müşteri temsilcisi sayısı 30 bin oldu. 76 sektöre hizmet veren VodatechTech’in müşterileri arasında çağrı merkezinin en yoğun kullanıldığı üç sektör ise e-ticaret, perakende ve lojistik olarak sıralandı.
Tüketiciler whatsapp’la yazışmayı sevdi
2024 yılında çağrı merkezlerindeki en büyük sıçrama chat ve chatbot kullanımlarında yaşandı. Tüketicilerin müşteri temsilcileri ile yazıştığı chat kullanımı bir önceki yıla göre yüzde 500 artarken, bu oran yapay zekaya dayalı yazılım programı olan chatbot’lar ile yapılan yazışmalarda yüzde 900 oldu. Gelen taleplerin yüzde 64’ü müşteri temsilcisine bağlanmaya gerek kalmadan bot ortamında çözüldü.
2022’de VodatechTech müşterilerinin çağrı merkezlerine toplam 267 milyon adedin üzerinde çağrı gelirken, bu çağrılardaki konuşma süreleri de 667 milyon dakikayı geçti. 2023 yılında en çok çağrı alınan ay, kampanyalarıyla ünlü Kasım ayı oldu.