Çağrı Merkezi Çalışanları İçin Sağlıklı Yaşam Önerileri
Yogun Stres altında çalışan çağrı merkezi çalışanları için sağlıklı yaşam önerileri; çok yüksek ses ile konuşmayın.
Günümüzde çok çeşitli iş alanları bulunur. Her bir iş alanı kendi içinde yoğun ve stresli bir süreci beraberinden getirir. Ancak bu iş alanları içinden insanlarla yakın iletişim sağlayan mesleklerin ve iş alanlarının daha stresli olduğunu ifade edebiliriz. İnsanlarla sürekli iletişim halinde olunması gereken mesleklerden Çağrı merkezleri de yoğun stres yaşatan bu iş alanlarından biridir. Mesai saatleri boyunca farklı insanlarla iletişim kurmayı gerektiren bu meslek dalı çalışanların yoğun stres içine girmesine neden olur. Bu yazımızda çağrı merkezlerinde görev alan çalışanların yaşadığı zorluklardan söz edeceğiz. Aynı zamanda çağrı merkezi çalışanlarına işlerinde kolaylık sağlayacak birtakım öneriler sunacağız.
Çağrı Merkezi Çalışanları ve İş Ortamları
Çağrı merkezleri farklı eğitim ve yaş düzeylerinde bireylerin çalışma sağladıkları, insanlarla sürekli iletişim kurulmasını gerektiren bir meslek dalıdır. Bu meslek dalı her ne kadar kolay gibi görülse de oldukça zor şartlara sahiptir. Peki, çağrı merkezlerinde çalışanların ortamlarında onları olumsuz etkileyen etkenler nelerdir?
Gürültülü ve kalabalık ortam
Gün boyu hareketsiz kalma
Sürekli teknolojik cihazlarla işlem sağlama
İnsanlarla iletişim sağlarken yaşanan zorluklar gibi pek çok etken çağrı merkezi çalışanlarını olumsuz etkileyen etkenler olarak karşımıza çıkmaktadır.Yukarıda sözünü etmiş olduğumuz etkenlerin her biri bireyleri fiziksel ve psikolojik yönden olumsuz etkileyen etkenlerdir. Bu etkenlerin en zorlayıcı olanı da iletişim sürecidir. Nitekim farklı düzeylerde bireylerle iletişim kurmak ve bunu mesai saatleri boyunca yapmak oldukça zorlayıcı olacaktır. Aynı zamanda gün boyu masa başında oturmak zorunda kalmak da fiziksel olumsuzluklar yaşanmasına neden olacaktır. Peki, çağrı merkezinde çalışmak durumunda olan bireyler en az zararla bu mesleği nasıl icra edebilir?