Çağrı Merkezinde Stresle Başa Çıkmanın 5 Yolu
Günümüzdeki pek çok meslek stres unsurunu içerisinde barındırsa da bunlardan en stresli olanı kuşkusuz çağrı merkezleridir. Çok sayıda çalışanın aynı ortamda hizmet verdiği bu sektörde insanlarla gün boyu sağlanan iletişimler çalışanları yoğun stres altına sokmaktadır. Çağrı merkezlerinde stresi yaratan tek etken insanlarla yapılan iletişim değildir. Çağrı merkezinde görev yapan insanları fiziksel ve ruhsal açıdan zarara uğratacak çeşitli nedenlerin bulunduğunu belirtebiliriz. Peki, çağrı merkezinde çalışan bireyleri olumsuz olarak etkileyen etkenler nelerdir? Bu yazımızda çağrı merkezi çalışanlarının iş ortamında uğradığı zararlardan söz edeceğiz. Ayrıca bu zararlardan korunma adına çağrı merkezi çalışanlarının neler yapabileceklerine dair öneriler sunacağız.
Çağrı Merkezi Çalışanlarının Karşılaştığı Zorluklar
Çağrı merkezinde çalışmak oldukça zorlu bir işi üstlenmek anlamına gelir. Nitekim iş ortamı ve iş yoğunluğu gereği insanları fiziksel ve psikolojik açıdan olumsuz etkileyen bir meslektir.
Gün boyu insanlarla sözlü iletişim kurmak
Gün boyu masa başında işlem sağlamak
Hareketsiz kalmak
Yüksek ses altında çalışmak
Kalabalık bir ortamda çalışmak durumunda kalmak
Yukarıdaki etkenler çağrı merkezi çalışanlarının karşılaştığı en temel zorluklar olmaktadır. Özellikle masa başında hareket etmemek ve ardı sıra konuşma sağlamak çağrı merkezi çalışanlarının sağlık durumlarını ciddi oranda etkileyebilmektedir. Peki, çağrı merkezlerinde çalışmak durumunda olanlar bu zararlı etkenlerden korunabilir mi? Çağrı merkezi çalışanlarına rahat bir iş ortamı oluşturmak için verilebilecek öneriler nelerdir?
Çağrı Merkezi Çalışanlarına Öneriler
Çağrı merkezleri en başta sabır isteyen bir meslek olma özelliğine sahiptir. Gün boyu aynı alanda oturmak ve aynı işi icra etmek sabır gerektirir. Özellikle insanlarla gün boyu yapılan iletişimlerde birtakım olumsuzluklarla karşılaşmak özellikle çalışan psikolojilerini derinden etkilemektedir. Peki, bu durumdan en az zararla çıkmak mümkün müdür? Elbette ki mümkündür. Bunun için çağrı merkezleri çalışanlarına birtakım öneriler sunabiliriz.
Çok yüksek sesle konuşulmamalı
Gün içerisinde işlemler sağlarken mümkün olduğunca dik ve sağlıklı bir pozisyonda oturulmalı
Çalışma sürecinde sıvı ihtiyacı su ile karşılanmalı. Çok fazla kafein içerikli ürünler tüketilmemeli
Olumsuz durumlarla karşılaşıldığında derin bir nefes alınmalı
Ses tellerinin zarar görmemesi adına ses tonu dengede tutulmaya çalışılmalı
Boğaza zarar verecek, konuşmayı etkileyecek mentollü tatlandırıcı ve şekerlerden uzak durulmalı
Bu öneriler dikkatte alındığında tüm çağrı merkezi çalışanları daha sağlıklı bir etkileşim ve iletişim sağlayabilecektir. Daha da önemlisi fiziki ve psikolojik açıdan zarara uğramadan mesleğini icra edebilecektir.